29 stycznia 2019

Co i gdzie sprzedawać?

Co można sprzedawać w internecie?

Jak wspomniane było wcześniej – dosłownie wszystko. Oczywiście, jeżeli są to produkty legalne w danym kraju. Zanim rozpocznie się handel internetowy należy przeprowadzić dokładną analizę rynku. Sama podaż nie jest wszystkim. Wiadomo, że online bardzo często sprzedają się książki, płyty etc. Produkty tego typu będą cieszyły się popularnością, jednak ogrom konkurencji może sprawić, że działalność sprzedaży w internecie będzie nierentowna.

Można założyć, że niemożliwym będzie wybicie się bez konkretnej wizji na swój biznes, który trzeba przecież odpowiednio prowadzić i reklamować, żeby przyciągnąć nowych klientów i wyróżniać się na tle konkurencji.

Co więcej, osoba, która chce zacząć sprzedaż internetową powinna być dobrze obeznana w tym kanale sprzedaży. Każdy przedsiębiorca powinien znać obowiązujące trendy. Ponadto, sprzedawca musi odpowiedzieć sobie na pytanie – komu będzie sprzedawał, jaka jest grupa docelowa jego odbiorców? Inaczej będzie trzeba przygotować ofertę dla młodych, a inaczej dla starszych internautów.

Gdzie można sprzedawać?

Istnieje kilka możliwości na sprzedaż internetową. Niektóre są prostsze, inne nie. Czym się różnią?

Serwisy aukcyjne. Tak, w dzisiejszych czasach nawet nie trzeba wychodzić z domu, żeby wziąć udział w aukcji. Przebijać oferty innych użytkowników można z poziomu komputera czy laptopa. Jak to jednak wygląda ze strony sprzedającego? Przedmiotem aukcji często są produkty używane lub bardzo rzadkie, unikalne (np. unikatowa płyta, którą wydano w liczbie 100 egzemplarzy na całym świecie).

Jednakże, obecnie popularne jest również działanie serwisów aukcyjnych na zasadzie sklepów internetowych i sprzedaż tam nowych, oryginalnych produktów. Można dany produkt kupić od razu, bez licytacji.

Sprzedawca jednak bardziej ucieszy się z tej drugiej opcji (licytacji), ponieważ będzie mógł liczyć na większy zysk. Musi podać kwotę, od której zaczyna się aukcja, a potem po prostu czekać.

Warto przy okazji wspomnieć o tablicach internetowych, gdzie ludzie dodają swoje ogłoszenia. Te portale jednak mają charakter wyłącznie informacyjny, a całość transakcji odbywa się w relacji sprzedający (nieznanego pochodzenia) – kupujący, niczym na targu.

Inną możliwością jest założenie sklepu internetowego. To metoda trochę skomplikowana dla osoby, która nie posiada działalności gospodarczej, ponieważ sklep będzie trzeba zarejestrować i założyć firmę, co może być procesem długotrwałym i żmudnym. Daje jednak wiele możliwości, ponieważ w inny sposób ciężko będzie namówić potencjalnych dystrybutorów hurtowych do współpracy, a jak wiadomo – hurtem jest taniej, czyli zarobek ze sprzedaży jest większy. Pojawia się też wtedy możliwość sprowadzania towarów niedostępnych w naszym kraju, a mając monopol na dany produkt – mamy największą szansę na zysk. Oczywiście, jeżeli ktoś danym towarem będzie zainteresowany.